Silnice I/58
Mošnov – obchvat
Předmětná stavba spolu s navazující akcí „I/58 Příbor–Skotnice“ tvoří ucelený úsek silnice I/58, který propojí dálnici D48 u Příbora se silnicí I/58 severně od obce Mošnov a dálnicí D1. Navrhovaný obchvat obce Mošnov doplní stávající dopravní skelet o komunikaci obcházející obec po jejím západním okraji.
Aktuální galerieNovinky
Účel stavby
Navrhovaný obchvat obce Mošnov doplní stávající dopravní skelet o komunikaci obcházející obec po jejím západním okraji.
Data o stavbě
Hlavní trasa
délka: 3333 m
kategorie: S 11,5/80
počet všech stavebních objektů: 61
Mostní objekty
na silnici I/58: 1 (délka: 44 m)
Úpravy ostatních komunikací
silnice I/58: 1 (délka: 369 m)
silnice III/4809: 1 (délka: 759 m)
silnice III/48018: 1 (délka: 138 m)
silnice III/48016: 1 (délka: 157 m)
místní komun.: 2 (délka: 352 m)
chodníky: 2 (délka: 550 m)
Okružní křižovatky
počet: 3
Přeložky a úpravy inž. sítí
vodohospodářské objekty: 11
objekty elektro: 9
objekty trubních vedení: 11
Název stavby
I/58 Mošnov – obchvat
Místo stavby
Moravskoslezský kraj
Katastrální území
Mošnov, Skotnice, Sedlnice
Druh stavby
novostavba
Objednatel
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zpracovatel DSP
RS PP – Morava 2017
Zhotovitel
Eurovia CS, a.s.
Předpokládaná cena stavby
348 588 000 Kč (bez DPH)
Cena stavby dle smlouvy
368 470 333 Kč (bez DPH)
Spolufinancováno z fondů EU
Dopravní význam stavby
Předmětná stavba spolu s navazující akcí „I/58 Příbor–Skotnice“ tvoří ucelený úsek silnice I/58, který propojí dálnici D48 u Příbora se silnicí I/58 severně od obce Mošnov a dálnicí D1. Navrhovaný obchvat obce Mošnov doplní stávající dopravní skelet o komunikaci obcházející obec po jejím západním okraji.
Silnice I/58 má nadregionální význam a patří mezi hlavní silnice vedoucí z Ostravy jižním směrem přes Mošnov, Příbor, Frenštát pod Radhoštěm a Rožnov pod Radhoštěm do vnitrozemí republiky a do rekreační oblasti Beskyd. Začíná v Ostravě na MÚK se silnicí I/11. Tvoří spojnici mezi dálnicí D48 a silnicí I/35, které vedou ve směru západ–východ. Silnice I/58 je také propojena s dálnicí D1 prostřednictvím silnice II/464 (Opava–Bílovec–Studénka–Příbor) mezi Bílovcem (D1) a obcí Skotnice (I/58).
Silnice I/58 v trase obchvatu Mošnova bude představovat hlavní komunikační napojení průmyslové zóny Mošnov a mezinárodního Letiště Leoše Janáčka Ostrava. Napojení komunikační sítě průmyslové zóny a připravované veřejné logistické zóny na silnici I/58 zajistí okružní křižovatka silnice Mošnov – jih I/58 se silnicí III/4809 (budoucí II/464), jižně od obce Mošnov.
Okružní křižovatka Mošnov-sever silnice I/58 se silnicí III/48016 napojuje zájmové území letiště, administrativně obchodní zóny „SOM“ a rozvojové plochy průmyslové zóny prostřednictvím „ostravského sjezdu“ ze silnice I/58 severně od Mošnova. Administrativně obchodní zóna „SOM“ bezprostředně navazuje na předletištní prostor jako územní rezerva pro rozšíření služeb a jiných komerčních aktivit pro letiště.
Umístění a popis stavby
Stavba „I/58 Mošnov – obchvat“ představuje přeložku komunikace I/58 mezi obcí Skotnice a severním okrajem obce Mošnov. Jedná se o přeložku silnice I/58 v trase obchvatu Mošnova, který je veden západně od okraje sídla, na rozhraní mezi obytnou zástavbou a průmyslovou zónou. Trasa je navržena v nové trase jako novostavba v souladu s trasou podle schválených Zásad územního rozvoje Moravskoslezského kraje.
Novostavba silnice I/58 je navržena v silničním uspořádání v kategorii S 11,5/80. Délka předmětného úseku je 3333 metrů. Na základě Studie úsporných opatření bylo upuštěno od výhledové dostavby na čtyřpruh kategorie S 24,5/80.
Trasa se na začátku odklání od stávající silnice I/58 a pokračuje k okružní křižovatce Mošnov-jih s přeložkou silnice III/4809 (budoucí II/464). Poloměr okružní křižovatky je R=37,5 m. Stavba pokračuje pravostranným obloukem kolem zástavby na Malé Straně. S přeložkou silnice III/48018 je navržena okružní křižovatka Mošnov-střed o poloměru R=25 m. Trasa prochází mezi letištěm a řekou Lubina. Před okružní křižovatkou Mošnov-sever s přeložkou silnice III/48016 se trasa napojuje do trasy stávající silnice I/58, za kterou končí.
Navrhovaná trasa obchvatu v jižním úseku (k.ú. Skotnice) je vedena převážně volnou krajinou, mimo obytnou zástavbu obce, v současné době z velké části využívanou k zemědělským účelům. To minimalizuje dopady na životní prostředí obyvatel obce, ale zároveň si vyžádá zábory zemědělské půdy. Vyvolaná přeložka silnice III/4809 se dotkne katastrálního území Sedlnice.
Ve středním úseku (k.ú. Mošnov) je trasa silnice I/58 vedena v koridoru vymezeném ze západu plochami průmyslové zóny Ostrava-Mošnov a z východu ochranným zemním valem vedeným podél západního okraje obytné zástavby obce Mošnov. V současné době se jedná rovněž o pozemky zemědělsky obhospodařované.
Část trasy obchvatu v severním úseku prochází přes území obce Mošnov a přes plochy zóny „SOM“. V prostoru před čerpací stanicí pohonných hmot se navrhovaná trasa silnice I/58 směrově napojuje na stávající silnici I/58. V tomto místě se silnice I/58 nejvíce přibližuje vodnímu toku Lubina.
Konec úseku silnice I/58 je veden v trase stávající silnice I/58. Stavba končí uprostřed mezi okružní křižovatkou Mošnov-sever a mostem přes Lubinu.
Průvodní zpráva
Průvodní zprávu I/58 Mošnov – obchvat, si můžete stáhnout ve formě PDF dokumentu.
Vizualizace stavby
Harmonogram
V 02/2015 byl zpracován nový záměr projektu včetně HDM-4 s úsporným řešením, který byl CK MD schválen 16. 7. 2015. V 11/2016 byla odevzdána přepracovaná DÚR s úsporným řešením a proběhla inženýrská činnost související se zajištěním ÚR. V 04/2017 byla podána žádost o zahájení zjišťovacího řízení EIA a 15. 6. 2017 bylo k zjišťovacímu řízení KÚ vydáno rozhodnutí, že stavba nepodléhá dalšímu posuzování. Dne 27. 4. 2017 byla podána žádost o vydání ÚR a 22. 2. 2018 toto rozhodnutí nabylo právní moci. Byla dokončena DSP a proběhla IČ k zajištění SP. Majetkoprávní příprava je dokončena.
Na konci 09/2020 byla podána žádost o vydání SP. Dne 4. 11. 2020 zahájil KÚ MSK stavební řízení na 18 hlavních stavebních objektů. K vydání SP ze strany KÚ MSK došlo 22. 12. 2020 a 22. 1. 2021 nabylo SP právní moci.
Dne 14. 12. 2021 bylo vypsáno výběrové řízení na zhotovitele stavby. Nabídky bylo možné podávat do 12. 5. 2022. Podáno bylo 11 nabídek. V 08/2022 ŘSD vybralo nejvýhodnější nabídku a 23. 9. 2022 došlo k podpisu smlouvy. Ke slavnostnímu zahájení stavby došlo 11. 10. 2022.
2024
Uvedení do provozu
říjen 2022
Zahájení stavby
prosinec 2021
Vyhlášení výběrového řízení
prosinec 2020
Vydání stavebního povolení
únor 2018
Vydání územního rozhodnutí
červenec 2015
Schválení záměru projektu
červen 2017
Stanovisko EIA
Galerie
Provádíme průběžný monitoring celé stavby. V galerii máte možnost sledovat jednotlivé fáze výstavby tak, jak je zachytily objektivy našich kamer a fotoaparátů.
Dokumenty ke stažení
Obsah těchto webových stránek je tvořen informacemi poskytnutými Ředitelstvím silnic a dálnic ČR, projekčními, konzultačními a stavebními podnikateli a vlastní činností autorů těchto stránek. Veškerá práva majitelů autorských práv jsou vyhrazena. Veškeré informace v podobě fotografií, animací, vizualizací, filmových materiálů a textů uveřejněných na této webové prezentaci jsou povoleny pouze pro domácí použití. Toto omezení vylučuje použití těchto informací k jakékoliv veřejné produkci, televiznímu šíření, výrobě kopií, pronájmu, půjčování, prodeji neoprávněnými osobami apod. Porušování autorského práva je trestným činem, za který může být pachatel potrestán trestem odnětí svobody v trvání až 5 let a peněžitým trestem do výše 5.000.000,- Kč. Pokud má jakákoliv právnická nebo fyzická osoba zájem o použití těchto informací jiným než povoleným způsobem, je povinna oficiálně zažádat o souhlas majitele autorských práv, tj. ŘSD ČR na e-mailovou adresu posta@rsd.cz.